Salgsteknik
Et spørgsmål om god service
Salg og service er to sider af samme sag. Det burde det i hvert fald være. For hvis du ikke får skabt en positiv kontakt til kunden, vælger han eller hun måske at lægge sit køb et andet sted.
Har du nogensinde mødt en tvær tjener, når du var ude at spise? Eller en uengageret medarbejder i den anden ende af røret, når du ringede til din leverandør af telefoni? I så fald har du sikkert overvejet en anden stamrestaurant og et nyt teleselskab.
For salg kræver forståelse for kundens situation – og en evne til at yde god service.
Den direkte salgs- og servicesituation
På kurset arbejder vi med grundlæggende teknikker inden for salg og kundeservice. Dermed opnår du en forståelse for, hvordan generelle salgsteknikker kan benyttes i relation til kunden i den direkte salgs- og servicesituation.
Dit udbytte
Vi lover dig alle tiders service på kurset, hvor målet er, at du:
- kan varetage kundekontakten i forbindelse med salg af virksomhedens produkter og services
- har lært at varetage den indledende kontakt til kunden på en positiv måde
- kan lytte til kundens behov og forventninger og gennemføre salg
- kan bruge teknikker til at afslutte salg og kontakt på en positiv måde.
Kursusforløb
Kurset varer 2 dage
Målgruppe
Alle med begrænset erfaring inden for salg, som skal varetage opgaver og kundekontakt inden for salgs- og serviceerhvervet.
Økonomi
Prisen er fra kr. 252 pr. deltager
For personer uden for AMU-målgruppen er prisen fra 1.194
Der kan søges VEU-godtgørelse på op til kr. 892 pr. dag
Indhold
40003 Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere.